Prima   -  Transparență   -  Funcții vacante - ADR Nord anunță concurs pentru ocuparea funcțiilor vacante

ADR Nord anunță concurs pentru ocuparea funcțiilor vacante

28.04.2023   1798 accesări  

Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Nord anunță concurs pentru ocuparea funcțiilor vacante: (1) specialist/ă în planificare strategică (responsabil/ă de domeniul Infrastructura de suport în afaceri), (2) specialist/ă în monitorizare și evaluare (implementare/post-implementare proiecte) și (3) intendent/ă.

  • Perioada depunerii dosarelor a fost extinsă până în data de 5 iunie 2023.
  • Data-limită pentru depunerea dosarelor: 22 mai 2023, ora 17:00.

Context: ADR reprezintă o instituție publică, necomercială, care se află în subordinea Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, creată în fiecare regiune de dezvoltare cu scopul implementării documentelor de politici în domeniul dezvoltării regionale. ADR se constituie și activează conform Constituției Republicii Moldova, Legii privind dezvoltarea regională (LDR) Nr. 438-XVI din 28 decembrie 2006 și Hotărârii Guvernului Nr. 127 din 8 februarie 2008, Regulamentului-cadru al ADR și altor acte normative. 

ADR Nord are următoarele funcții principale:

  • Să analizeze situația social-economică, necesitățile și oportunitățile de dezvoltare a Regiunii de Dezvoltare Nord;
  • Să elaboreze documentele de planificare și programare regională: strategii, programe și proiecte de dezvoltare regională;
  • Să coordoneze implementarea strategiei, planurilor, programelor și proiectelor de dezvoltare regională;
  • să elaboreze Planul anual de activitate al Agenției și Planul anual de implementare a politicii la nivel regional;
  • Să prezinte rapoarte anuale Consiliului Regional pentru Dezvoltare Nord, Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale şi Consiliul Național de Coordonare a Dezvoltării Regionale și Locale privind implementarea Programului Operațional Regional Nord;
  • Să desfășoară activități de cercetare, analiză și prognoză în domeniul dezvoltării regionale;
  • Să ofere informație, sprijin metodologic și consultativ membrilor CRD Nord, autorităților administrației publice locale cu privire la dezvoltarea echilibrată și durabilă a regiunii respective;
  • Să dezvolte capacitățile APL și altor actori de nivel local și regional;
  • Să stimuleze cooperarea societății civile în domeniul dezvoltării social-economice a regiunii;
  • Să stimuleze cooperarea stakeholderilor în domeniul dezvoltării socio-economice din regiune;
  • Să ofere suport în activitatea CRD Nord și să asigure secretariatul ședințelor;
  • Să atragă resurse nebugetare pentru a sprijini implementarea strategiei, planurilor, programelor și proiectelor de dezvoltare regională;
  • Să promoveze regiunea de dezvoltare în țară și peste hotarele ei.

Condiții de de bază pentru participanții la concurs:

  • Deținerea cetățeniei Republicii Moldova;
  • Cunoașterea limbii române și/sau a limbilor oficiale de comunicare interetnică vorbite pe teritoriul Republicii Moldova, în limitele stabilite de legislație;
  • Capacitate deplină de exercițiu;
  • Nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  • Aptitudine din punct de vedere al stării sănătății pentru exercitarea funcției, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată;
  • Studii necesare prevăzute pentru funcția respectivă;
  • În ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție pentru motive disciplinare;
  • Lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  • Nu este privat/ă de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție.

Atitudini/comportamente

  • Responsabilitate față de atribuțiile de serviciu;
  • Respect față de oameni, spirit de inițiativă, diplomație, creativitate, flexibilitate, disciplină;
  • Responsabilitate, rezistență la efort și stres, tendință spre dezvoltare profesională continuă;
  • Ținută vestimentară în procesul exercitării funcției;
  • Respectarea normelor deontologice profesionale;
  • Evitarea conflictului de interese;
  • Interes pentru sporirea competențelor profesionale.

FUNCȚIE VACANTĂ: Specialist/ă în planificare strategică (responsabil/ă de domeniul Infrastructura de suport în afaceri) – 1 unitate

Subdiviziune:

  • Secția planificare și cooperare regională

Scopul postului:

  • Analiza necesităţilor şi oportunităţilor de dezvoltare a regiunii în domeniul dezvoltării regionale, planificarea şi programarea organizaţională în domeniul vizat.

Sarcini și responsabilități:

  • Analizează situația social-economică, necesitățile și oportunitățile de dezvoltare în Regiunea de Dezvoltare Nord (RDN);
  • Participă la elaborarea Programului Operațional Regional (POR) Nord, Planului anual de acțiuni al ADR Nord și a altor documente de planificare regională;
  • Participă la elaborarea, ajustarea Manualului Operațional al ADR Nord, a Strategiei de dezvoltare instituțională a ADR Nord și a altor documente de dezvoltarea instituțională;
  • Participă la procesul de ajustare a POR Nord cu politicile naționale de dezvoltare și planurile sectoriale;
  • Înaintează propuneri privind identificarea direcțiilor prioritare ale politicilor de dezvoltare regională;
  • Colectează și actualizează indicatorii statistici din regiune;
  • Interpretează datele obținute și oferă soluții de dezvoltare;
  • Asigură implicarea participativă a APL-urilor, societății civile, sectorului privat din RDN în activitățile de dezvoltare regională (DR);
  • Realizează studii și analize aferente diferitor sectoare ale regiunii, realizează materiale de suport;
  • Elaborează/actualizează Profilul social-economic al RDN;
  • Asigură suport consultativ actorilor regionali în elaborarea politicilor de dezvoltare raională/locală;
  • Participă în grupurile de lucru conduse de ADR Nord sau alte instituții conexe în domeniul DR;
  • Oferă informații și consultații privind apelul de propuneri de proiecte, finanțat din Fondul Național pentru Dezvoltare Regională și Locală (FNDRL);
  • Participă la activitățile de informare și instruire privind DR;
  • Promovează potențialul socio-economic al RDN în țară și peste hotare;
  • Este responsabil(ă) de domeniul Infrastructura de sprijin al afacerilor. 

Cerințe minime:

  • Studii universitare în domeniul economie, administrare publică; statistică, politici europene, managementul fondurilor, dezvoltare regională, dezvoltare urbană.
  • Cursuri de perfecționare profesională în domenii relevante pentru activitatea secției (administrare publică, relații internaționale, politici europene, planificare strategica, managementul proiectelor, statistică, marketing);
  • Cunoașterea strategiilor de dezvoltare și a politicilor publice internaționale, naționale, regionale și locale; dezvoltare urbană și revitalizare urbană;
  • Abilități excelente personale și de comunicare;
  • Cunoașterea legislației în domeniu;
  • Cunoașterea excelentă a limbilor română și rusă;
  • Cunoașterea unei limbi străine este obligatorie (engleza);
  • Cunoștințe de operare la computer: softuri de operare cu date statistice, Word, Excel, PowerPoint, Internet.

FUNCȚIE VACANTĂ: Specialist/ă în monitorizare și evaluare (implementare și post-implementare proiecte) – 1 unitate

Subdiviziune:

  • Secția monitorizare și evaluare
Scopul postului:
  • Monitorizarea implementării politicii de dezvoltare regională la nivelul regiunii de dezvoltare;
  • Monitorizarea post-implementare a proiectelor.

Sarcini și responsabilități:

  • Monitorizează implementarea politicii de dezvoltare regională la nivelul regiunii de dezvoltare;
  • Monitrizează proiecte de dezvotare regională;
  • Evaluează proiecte de dezvoltare regională;
  • Acumulează informație referitoare la procesele care au impact asupra dezvoltării regiunii;
  • Creează și menținerea bazei de date cu principalii indicatori statistici de dezvoltare și a proiectelor de dezvoltare regională;
  • Pregătește rapoarte și analiza activității de implementare a proiectelor investiționale de dezvoltare regională;
  • Pregătește rapoarte de activitate internă;
  • Pregătește rapoarte de implementare a documentelor de politicii;
  • Prezintă Consiliului Regional și Autorităților Naționale rapoarte anuale și semestriale privind implementarea documentelor de politici de dezvoltare regională;
  • Creează şi actualizează baza de date statistice din regiune;
  • Participă la procesul de planificare strategică prin oferirea datelor actualizate pe regiune și rapoarte/recomandări pe documentele de politici existente;
  • Asigură monitorizarea indicatorilor proiectelor și programelor. 

Cerințe minime:

  • Studii universitare în domeniul tehnic, economie, administrare publică, planificare strategică, managementul proiectelor etc.
  • Cursuri de perfecţionare profesională în domenii relevante pentru activitatea secției (administrare publică, politici europene, planificare strategică, managementul proiectelor);
  • Cunoaşterea strategiilor de dezvoltare și a politicilor publice internaționale, naţionale, regionale și locale;
  • Experiență în implementarea proiectelor de infrastructură.
  • Abilităţi excelente personale şi de comunicare;
  • Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
  • Cunoaşterea excelentă a limbilor române și ruse;
  • Cunoaşterea unei alte limbi străine va constitui un avantaj;
  • Cunoştinţe de operare la computer: softuri de operare cu date statistice, Word, Excel, PowerPoint, Internet. 

FUNCȚIE VACANTĂ: Intendent– 1 unitate

Subdiviziune:

  • Secția administrativă

Scopul postului:

  • Deservirea gospodăriei și menținerea în stare corespunzătoare a clădirii conform regulilor și normelor igienico-sanitare de activitate, de securitate și sănătate în muncă și de apărare împotriva incendiilor.

Sarcini și responsabilități:

  • Identifică necesitățile Agenției privind dotarea cu inventar de gospodărie și asigură întreținerea lui într-o stare corespunzătoare de funcționare, precum și utilizarea corespunzătoare a echipamentelor și mijloacelor fixe de uz comun;
  • Ține la evidență a chiriilor/serviciilor pentru chiriași, conform contractelor;
  • Asigură circularea, la necesitate, a fluxului de documente justificative legate de funcționalitatea tehnică a instituției;
  • Asigură condiții pentru inițierea lucrărilor de reparație curentă a încăperilor, mobilei, inventarului și rețelelor ingenirești;
  • Asigură calitatea corespunzătoare prin prevenirea și depistarea neconformităților de ordin administrativ-organizatoric, întreprinderea măsurilor corective și preventive corespunzătoare;
  • Administrează încăperile de serviciu și teritoriul adiacent în vederea corespunderii acestora standartelor stabilite;
  • Răspunde de calitatea mediului de lucru al angajaților, de condițiilor tehnice și fizice;
  • Asigură respectarea măsurilor antiincendiare, păstrează și menține mijloacele de primă intervenție în stare bună de funcționare;
  • Asigură condiții necesare furnizării în încăperi a energiei electrice, a apei, funcționării sistemului de ventilare, monitorizează consumul și verifică corespunderea acestuia cu facturile pentru întreținere;
  • Asigură colaborarea cu furnizorii de servicii în vederea derulării conforme a contractelor de servicii comunale, obținerea condițiilor tehnice, prescripțiilor etc.
  • Respectă confidențialitatea datelor la care are acces.

Cerințe minime:

  • Studii profesional-tehnice;
  • Experienţa anterioară într-o poziţie similară este binevenită;
  • Cunoaşterea limbii române și este de dorit posedarea cunoştinţelor de lucru în limba rusă;
  • Abilităţi bune de comunicare şi manageriale.

 

Referințe pentru interviul de angajare:

  • Legea nr. 438 din 28.12.2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova;
  • Legea nr. 317 din 18.07.2003 privind actele normative ale Guvernului și ale altor autorități ale administrației publice centrale;
  • H.G. nr. 127 din 08.12.2008 privind măsurile de realizare a Legii nr. 438-XVI din 28 decembrie 2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova;
  • Programul Operațional Regional Nord (2022-2024) se găsește AICI
  • Manualul operațional al ADR Nord;
  • Acte legislative;
  • Acte normative.

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail dosarul de concurs care va conţine:

  • Curriculum Vitae (în formă tipică, cuprinzînd experiența relevantă pentru postul respectiv);
  • Copia buletinului de identitate;
  • Copii ale documentelor care certifică nivelul educațional: titluri / diplome / certificate, în confirmarea studiilor obținute  pentru funcțiile care necesită asemenea cunoștințe sau calități;
  • Recomandări.

Date de contact:

  • Agenția de Dezvoltare Regională Nord
  • tel./fax: (231) 61980
  • adresă poştală: MD-3110, mun. Bălți, Piața Vasile Alecsandri, 8A
  • persoană de contact: Ludmila Grama, specialistă cadre
  • e-mail: adrnord@adrnord.gov.md

Concursul pentru ocuparea funcției de specialist(ă) planificare va fi desfășurat în trei etape:

  • prima etapă  selectarea candidaților prin verificarea îndeplinirii condițiilor de participare;
  • a doua etapă – proba scrisă;
  • a treia etapă  interviul de angajare.
  • Perioada depunerii dosarelor a fost extinsă până în data de 5 iunie 2023.
  • Data-limită pentru depunerea dosarelor: 22 mai 2023, ora 17:00.
Comentarii (0) Adaugă comentariu
Nume, Prenume *: E-mail:
Comentariu * caractere rămase