Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Nord anunță concurs pentru ocuparea funcției vacante de auditor intern principal.
- Data-limită pentru depunerea dosarelor: 3 iulie 2024, ora 17:00.
Context: ADR reprezintă o instituție publică, necomercială, care se află în subordinea Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, creată în fiecare regiune de dezvoltare cu scopul implementării documentelor de politici în domeniul dezvoltării regionale. ADR se constituie și activează conform Constituției Republicii Moldova, Legii privind dezvoltarea regională (LDR) Nr. 438-XVI din 28 decembrie 2006 și Hotărârii Guvernului Nr. 127 din 8 februarie 2008, Regulamentului-cadru al ADR și altor acte normative.
ADR Nord are următoarele funcții principale
- Să analizeze situația social-economică, necesitățile și oportunitățile de dezvoltare a Regiunii de Dezvoltare Nord;
- Să elaboreze documentele de planificare și programare regională: strategii, programe și proiecte de dezvoltare regională;
- Să coordoneze implementarea strategiei, planurilor, programelor și proiectelor de dezvoltare regională;
- să elaboreze Planul anual de activitate al Agenției și Planul anual de implementare a politicii la nivel regional;
- Să prezinte rapoarte anuale Consiliului Regional pentru Dezvoltare Nord, Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale şi Consiliul Național de Coordonare a Dezvoltării Regionale și Locale privind implementarea Programului Operațional Regional Nord;
- Să desfășoare activități de cercetare, analiză și prognoză în domeniul dezvoltării regionale;
- Să ofere informație, sprijin metodologic și consultativ membrilor CRD Nord, autorităților administrației publice locale cu privire la dezvoltarea echilibrată și durabilă a regiunii respective;
- Să dezvolte capacitățile APL și altor actori de nivel local și regional;
- Să stimuleze cooperarea societății civile în domeniul dezvoltării social-economice a regiunii;
- Să stimuleze cooperarea stakeholderilor în domeniul dezvoltării socio-economice din regiune;
- Să ofere suport în activitatea CRD Nord și să asigure secretariatul ședințelor;
- Să atragă resurse nebugetare pentru a sprijini implementarea strategiei, planurilor, programelor și proiectelor de dezvoltare regională;
- Să promoveze regiunea de dezvoltare în țară și peste hotarele ei.
FUNCȚIE VACANTĂ: Auditor intern principal – 1 unitate
Scopul postului
- Desfășurarea misiunilor de audit intern prin acordarea consultanței și evaluarea independentă, imparțială și obiectivă privind eficacitatea și conformitatea sistemului de control intern managerial și anumite activități/procese din cadrul ADR Nord, oferind recomandări pentru îmbunătățirea activității Agenției.
Manager
Posturi
Sarcini și responsabilități
- Stabilirea și determinarea în parteneriat cu șefii secțiilor a proceselor de activitate care ulterior vor fi auditate;
- Stabilirea obiectivelor de audit intern de comun acord cu conducătorul, elaborarea planurilor strategice și anuale de audit în cadrul ADR Nord;
- Efectuarea activității de audit intern în scopul evaluării sistemului de control intern managerial ai ADR Nord;
- Elaborarea rapoartelor de audit intern și prezentarea spre examinare directorului, oferirea recomandărilor corespunzătoare;
- Monitorizare implementării recomandărilor în cadrul misiunilor de audit;
- Protejarea și păstrarea dosarelor misiunilor de audit intern și transmiterea acestora către utilizatorii interni sau externi autorizați;
- Stabilirea regulilor privind protejarea și păstrarea datelor;
- Asigură elaborarea planului de audit intern și, în caz de necesitate, a procedurilor proprii pentru desfășurarea activității de audit intern și le înaintează spre aprobare directorului instituției;
- Elaborează proiectele rapoartelor de audit intern și documentele de lucru aferente misiunii de audit;
- Propune soluții de optimizare a activității de audit intern;
- Asigură dezvoltarea sistemului de control intern managerial al ADR Nord;
- Elaborează registrul riscurilor și raportează în baza lui trimestrial;
- Organizează și coordonează procesul de management al riscurilor și documentare a proceselor de bază la nivel de instituție;
- Organizează procesul de autoevaluare a sistemului de control intern managerial în cadrul instituției și raportează rezultatele acestuia;
- Identifică și evaluează riscurile asociate obiectivelor, activităților de bază ale subdiviziunilor ADR și ține registrul riscurilor instituției;
- Implementează și realizează eficient și eficace, în toate funcțiile/procesele sale de bază activități de control, care pot fi preventive (ex-ante), curente sau de detectare (ex-post);
- Elaborează descrieri grafice și/sau narative ale proceselor sale de bază;
- Exercită alte sarcini relevante activității de auditor intern;
- Propune soluții de optimizare a activității de audit intern;
- Asigură menținerea unor standarte înalte de conduită profesională și disciplină;
- În efectuarea auditului va aplica tehnicile necesare pentru atingerea obiectivelor misiunii de audit;
- Documentează rezultatele misiunii de audit și asigură colectarea probelor sigure, relevante și suficiente constatărilor de audit;
- Comunică șefilor secțiilor auditate constatările și recomandările preliminare.
Cerințe minime
- Deține cetățenia Republicii Moldova;
- Posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
- Are capacitate deplină de exercițiu;
- Nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- Este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sunt stabilite cerințe speciale de sănătate;
- Studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalente în domeniul științelor contabilitate/audit, drept;
- Specializare în domeniul de activitate, deţinerea certificatului de calificare profesională în domeniul auditului intern în sectorul public;
- Cunoașterea cerințelor naționale și internaționale a sistemelor de management și procedurilor de audit inter;
- Cunoașterea principiilor și tehnicilor contabile, principiilor de bază și domeniul juridic;
- Tact și pricepere în lucru cu oamenii, analiză și sinteză, rezistență la stres, soluționarea problemelor de complexitate înaltă, comunicare eficientă, integritate, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic;
- Experiență profesională: cel puțin 2 ani de auditor în sistemele de management la întreprinderi sau entități publice;
- Cunoașterea principiilor de bază în economie şi în domeniul juridic;
- Cunoștințe generale cu privire la exercitarea auditului intern în instituțiile publice;
- În ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție pentru motive disciplinare;
- Lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- Nu este privat/ă de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- Posedarea unei limbi de circulaţie internaţională (engleza, franceza, spaniola, germana, italiana);
- Cunoașterea cerințelor naționale și internaționale a sistemelor de management și procedurilor de audit intern;
- Cunoașterea principiilor și tehnicilor contabile, principiilor de bază și domeniul juridic;
- Operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Pachetul de remunerare
Conform schemei de încadrare aprobate anual de către fondator, la care se adaugă sporurile, adaosurile și ajutor material conform Regulamentului cu privire la condițiile de salarizare ale angajaților Agențiilor de Dezvoltare Regională, aprobat prin Ordinul Ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale nr. 24 din 22.02.2023.
Referințe pentru interviul de angajare:
Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail dosarul de concurs care va conţine
- Curriculum Vitae (în formă tipică, cuprinzând experiența relevantă pentru postul respectiv);
- Copia buletinului de identitate;
- Copii ale documentelor care certifică nivelul educațional: titluri / diplome / certificate, în confirmarea studiilor obținute – pentru funcțiile care necesită asemenea cunoștințe sau calități;
- Recomandări.
Date de contact
- Agenția de Dezvoltare Regională Nord
- tel.: (231) 61980
- adresă poştală: MD-3110, mun. Bălți, Piața Vasile Alecsandri, 8A
- persoană de contact: Ludmila Grama, specialistă cadre
- e-mail: [email protected]
Concursul pentru ocuparea funcției de auditor intern principal va fi desfășurat în trei etape
- prima etapă – selectarea candidaților prin verificarea îndeplinirii condițiilor de participare;
- a doua etapă – proba scrisă;
- a treia etapă – interviul de angajare.
- Data-limită pentru depunerea dosarelor: 3 iulie 2024, ora 17:00.