|
Prima - Noutăți - Proiectul Competitivitatea Agricolă și Dezvoltarea Întreprinderilor a lansat un studiu cu privire la piața de fructe în Germania
02.07.2012 4130 accesări
Proiectul Competitivitatea Agricolă și Dezvoltarea Întreprinderilor (ACED), finanțat de către Guvernul SUA, a publicat „Studiul de Piață pentru Fructe Proaspete și Uscate în Germania”. Germania este cel mai important importator în Uniunea Europeană și cel mai mare consumator de fructe și legume proaspete din Europa. Nici un produs de origine moldovenească în stare proaspătă nu este comercializat pe piața germană în prezent. Scopul acestui studiu este de a permite participanților la lanțurile valorice de fructe din Republica Moldova (producători, case de ambalare etc.) să înțeleagă mai bine piața germană și cerințele pentru accesarea acesteia. Produsele incluse în acest studiu sînt merele, piersicile, prunele, cireșele, roșiile, nucile și prunele uscate. Documentul este disponibil în limba engleză și va fi curînd tradus și în limba română. ACED a publicat anterior studii privind piața de fructe uscate și proaspete în Moldova, România, Rusia și Țările Baltice. Studiul poate fi descărcat AICI (www.aced.md) sau solicitat prin email [email protected]. Copiile pe suport de hîrtie pot fi obținute, gratuit, la Oficiul ACED din Chișinău (Centrul Kentford, et. 3). Vă rugăm să telefonați (+373-22) 595265 pentru a verifica disponibilitatea în stoc și a rezerva numărul dorit de materiale. ACED este un program cofinanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Corporația Provocările Mileniului (MCC), având ca obiectiv extinderea și îmbunătățirea producerii și comercializării produselor agricole cu valoare adăugată înaltă în Republica Moldova. Activitățile programului ACED cuprind patru componente implementate în parteneriat cu prestatori locali de servicii: dezvoltarea relațiilor de piață între producătorii din Moldova și cumpărătorii locali și internaționali, instruirea producătorilor din Moldova în corespunderea producției cu cerințele cumpărătorilor internaționali și ale rețelelor comerciale locale; oferirea asistenței tehnice întreprinderilor lanțului valoric în următoarele domenii: management, prelucrare post-recoltare, planificare, comercializare ș.a.; consolidarea mediului de afaceri prin îmbunătățirea inspecției fitosanitare de stat, a capacităților de certificare, facilitând reformele în domeniu pentru stimularea investițiilor în agricultura de valoare înaltă. ♦ aced.md |