Proiectul „Agricultura ecologică ca promotor pentru dezvoltarea destinației turismului prin branding-ul produselor locale” a fost lansat joi, 1 octombrie a.c., în cadrul unei conferințe online organizată în contextul celei de-a VI-a ediții a Zilelor Regiunii de Dezvoltare Nord.
Proiectul își propune să sprijine promovarea accesului la piețe de desfacere a actorilor regionali din agricultura organică, cum ar fi fermierii și producătorii agricoli prin asigurarea competitivității.
Șefa ADR Nord, Maria Prisacari, susține că în cadrul proiectului vor fi desfășurate mai multe activități al căror scop este să identifice produselor agricole locale (organice) care pot deveni „mărci locale” pentru regiune în ceea ce privește dezvoltarea destinației turistice. De asemenea, urmează să fie selectate maxim trei produse regionale care pot fi introduse în circuitul turistic. Totodată, vor fi evaluate criteriile de calitate, standardele și modulele de cooperare pentru producătorii agroalimentari și furnizorii de servicii turistice pentru a stabili baza mărcilor locale.
Proiectul este implementat în perioada august 2020 – iulie 2021 de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) Moldova, cu sprijinul financiar al Ministerului Afacerilor Externe și Europene al Republicii Slovace.
Din echipa proiectului fac parte ADR Nord și compania slovacă Pro4CE. Partenerii proiectului sunt Agenția de Investiții din Republica Moldova și Asociația „ECO-Partener”.
Pro4CE este o companie de consultanță internațională independentă. Din 1993, Pro4CE își desfășoară activitatea în Europa Centrală și de Est, fiind specializată în Slovacia și Republica Cehă. Pro4CE oferă servicii concentrare pe consultanță internațională, agricultură, imobiliare și turism.