print
Două publicații care vor facilita crearea identității vizuale a Regiunii de Dezvoltare Nord, editate și lansate la Bălți cu sprijinul Cehiei
30.09.2016
7203 accesări ADR Nord,

Publicațiile „Manualul Strategiei de brand pentru Regiunea de Dezvoltare Nord, Moldova” și  „Manualul utilizatorului QGIS. Versiunea: 2.0” au fost lansate în cadrul conferinței regionale „Guvernanța regională: principii, modele și instrumente de suport”, care a avut loc joi, 29 septembrie, la Bălți, în cadrul Simpozionului științifico-practic internațional „Competitivitatea regională bazată pe cercetare, inovare şi transfer tehnologic”, eveniment de amploare ce a dat startul celei de-a IV-a ediții a Zilelor Regiunii de Dezvoltare Nord.

Publicațiile au fost editate în cadrul proiectului-pilot „Dezvoltarea planificării strategice în Regiunea de Dezvoltare Nord, Moldova”, realizat de Royal HaskoningDHV și ADR Nord și sprijinit financiar de Agenția Cehă pentru Dezvoltare. Acest proiect face parte dintr-o serie de activități de creare a elementelor de identitate vizuală pentru Regiunea de Dezvoltare Nord, inițiat de ADR Nord odată cu lansarea procesului de planificare strategică în vederea elaborării Strategiei de Dezvoltare Regională Nord pentru anii 2016-2020.

„Prin acest proiect, ADR Nord va putea trece la un nivel superior de implementare a proiectelor. Proiectul de dezvoltare a planificării strategice, utilizând date geospațiale, este un proiect-pilot în sensul deplin al cuvântului, întrucât vorbim despre un nou tip de planificare strategică. În acest fel, putem atrage investitori în Regiunea de Dezvoltare Nord", a menționat directorul ADR Nord, Ion Bodrug.

La rândul său, directorul Royal HaskoningDHV din Cehia, Radim Gill, a remarcat importanța realizării proiectului-pilot de dezvoltare a planificării strategice la Bălți, o localitate importantă pentru Republica Moldova, precum și ulterioara extindere a acestuia în regiunile republicii.

În cadrul conferinței regionale, specialiștii ADR Nord, partenerii cehi de la Royal HaskoningDHV, precum și invitații de la Agenția de Dezvoltare Durabilă a Județului Brașov, România, au vorbit despre cele mai importante activități și rezultate obținute, până în prezent, în cadrul proiectului-pilot. În acest context, Jakub Hlavacek, expert Royal HaskoningDHV, a menționat că dezvoltarea branding-ului regional este una dintre cele mai eficiente modalități de promovare a produselor și a serviciilor din regiuni atât pe piața internă, cât și pe cea externă.

Precizăm că proiectul-pilot „Dezvoltarea planificării strategice în Regiunea de Dezvoltare Nord, Moldova” se numea inițial „Dezvoltarea instrumentelor moderne de planificare în Regiunea de Dezvoltare Nord, utilizând tehnologia GIS”. Proiectul, în valoare totală de aproximativ 92 de mii de euro, este realizat în perioada 2015-2017 cu suport financiar oferit de Agenția Cehă pentru Dezvoltare.

Evoluția proiectului-pilot

În 2013, proiectul-pilot a fost îmbunătățit în cadrul proiectului Twinning „Dezvoltarea capacităților în domeniul dezvoltării regionale în Republica Moldova”, grație suportului consultativ și metodologic din partea experților francezi și români.

La sfârșitul anului 2014, o echipă de experți cehi a demarat prima etapă de elaborare a studiului de fezabilitate pentru acest proiect. Atunci, experții cehi au analizat cadrul legislativ în domeniu și au cercetat calitatea datelor existente. Tot în 2014, în cadrul proiectului, ADR Nord, Î.S. „Cadastru”, S.A. „RED-Nord”, S.A. „CET-Nord”, Î.M. „Apă-Canal Bălți”, SRL „Bălți-Gaz”, S.A. „Drumuri Bălți” și S.A. „Moltelecom” au semnat un acord de parteneriat, în prezența E.S. Jaromír Kvapil.

În noiembrie 2015, în cadrul proiectului-pilot, a avut loc un training dedicat brandingului regional, care s-a integrat în activitățile de creare a elementelor de identitate vizuală pentru Regiunea de Dezvoltare Nord, inițiate de ADR Nord odată cu lansarea procesului de planificare strategică în vederea elaborării Strategiei de Dezvoltare Regională Nord pentru anii 2016-2020.

La sfârșitul lunii august 2016, un grup de specialiști de la ADR Nord și Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți s-a deplasat în Cehia pentru a studia experiența partenerilor cehi în domeniul sistemelor geoinformaționale (GIS) în planificarea strategică, precum și în cel al branding-ului, ca instrument de promovare regională.

Evenimentul Zilele Regiunii de Dezvoltare Nord, ediția a IV-a, este organizat de ADR Nord, sub egida Ministerului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor, în colaborare cu Agenţia pentru Dezvoltare a Austriei, Agenția Cehă pentru Dezvoltare și Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (România). Evenimentul se va desfășura în perioada 26 septembrie - 22 octombrie 2016, în mai multe localități din nordul Republicii Moldova. Vezi AGENDA Zilelor Regiunii de Dezvoltare Nord, ediția a IV-a.

Copyright © 2024 Agenția de Dezvoltare Regională Nord